niedziela, 24 kwietnia 2016

Domowe masło orzechowe

Masło orzechowe jest nie tylko dobrym dodatkiem do kanapek czy deserów, przekładania wafli czy ciastek, można z jego użyciem wyczarować pyszne lody albo upiec ciasteczka dodając je zamiast zwykłego masła lub margaryny. Przykładowy przepis TUTAJ. Dobra wiadomość dla łasuchów- masło orzechowe można przyrządzić bez problemu w domu a do jego wykonania potrzebujemy tylko orzechów! W zasadzie niczym nie różni się od sklepowego, pomijając zbędny dodatek oleju w masłach niektórych firm. Domowy odpowiednik wychodzi dużo taniej, można go wzbogacić ulubionymi dodatkami, np. kakao. 


Składniki:

  • orzeszki ziemne
  • sól, jeśli używamy orzeszków niesolonych
  • dowolne dodatki
Orzechy prażymy na rozgrzanej patelni do lekkiego zarumienienia. Po wystygnięciu umieszczamy je w malakserze lub blenderze. Po częściowym rozdrobnieniu możemy część odłożyć, by uzyskać masło z kawałkami orzechów. Jeżeli używamy orzeszków niesolonych, dodajemy szczyptę soli. Po pewnym czasie- u mnie parę minut- uzyskamy jednolitą masę. Gdy osiągniemy odpowiednią konsystencję, możemy dodać odłożone orzeszki i przełożyć masło do słoika. Gotowe. Prawda, że proste?



4 komentarze :

  1. Witam! Zapraszma na mojego wspaniałego bloga. Poruszę na nim różne kontrowersyjne tematy. Zajmuję się modą, polityką, ploteczkami. Myślę, że znajdziecie tam wiele przydatnych informacji. Dopiero rozpoczynam swoją karierę, ale myślę, że zdobędę rozgłos
    Nie zabraknie tam najróżniejszych przepisów kulinarnych.

    http://katolickiglos.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak życzyć powodzenia w prowadzeniu wspaniałego bloga i zdobywaniu rozgłosu, pozdrawiam.

      Usuń
  2. Właśnie staram się odstawić słodycze - nie kuś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masło orzechowe to tak nie do końca słodycz.. ;D ale wiem jak ciężko zerwać ze słodkościami, ja próbowałam bardzo długo i w końcu po długich miesiącach walki udało mi się zapanować nad moją ciągłą potrzebą podjadania słodyczy. Trzymam bardzo mocno kciuki!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...