sobota, 14 marca 2015

Różane ciasto ucierane z żurawiną

     Od dziś to ciasto zdecydowanie jest jednym z moich ulubionych. Przepis pochodzi z "Kulinarnych hitów", które kupiłam tylko po to, aby mieć coś do czytania podczas oczekiwania na pociąg. Okazało się jednak, że jest tam mnóstwo fajnych przepisów i mam zajęcie na dłużej. Ciasto ucierane zna chyba każdy, dlatego pokazuję na blogu wersję urozmaiconą przeze mnie. Dzika róża nie jest wyczuwalna, ale podkreśla smak suszonej żurawiny. Do tego idealnie pasuje kwaskowy lukier cytrynowy. W przepisie nie ma mleka, surowe ciasto jest gęste, dość ciężko je rozsmarować, ale za to po upieczeniu wszystko wynagradza. Przepis na domowy cukier różany znajdziecie TUTAJ. Do dzieła!

Przepis na małą blaszkę, 28x9cm mierząc po dnie formy:

Składniki:
  • 120g masła
  • 4 łyżki cukru różanego
  • 3 duże jajka
  • 340g mąki pszennej
  • 1/2 szklanki gęstej śmietany
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • szczypta kardamonu

Dodatkowo:
  • 10dkg suszonej żurawiny
  • 1 łyżeczka mąki pszennej

Lukier:
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 szklanka cukru pudru

Miękkie masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Dodajemy pozostałe składniki, miksujemy. Żurawinę obtaczamy w mące, dodajemy do ciasta i delikatnie mieszamy. Przekładamy ciasto do formy wysmarowanej tłuszczem lub wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy ok. 45 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu ciasta w garnuszku podgrzewamy sok z cytryny, dodajemy puder i dokładnie mieszamy do uzyskania gładkiej masy. Gorącym lukrem polewamy gorące ciasto, studzimy. Smacznego ☺


Uprzedzając pytania, skąd wziąć cukier różany- nie wiem, ja robię go sama. Płatki dzikiej róży ucieram z cukrem i suszę je na słońcu. Później przesypuję mieszankę do słoika i gotowe.


11 komentarzy :

  1. Wygląda pysznie! I nawet czytając przepis stwierdziłam, że nie jest zbyt skomplikowane i nawet ja mogę je upiec :)))

    Pozdrawiam ciepło : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest skomplikowane- myślę, że trzeba się postarać, aby nie wyszło :) jedyne co, to strasznie mi popękała góra- no ale przynajmniej ciasto jest dobrze wyrośnięte ;)

      Usuń
  2. Jej! Uwielbiam wszystko co z różą! Ciasto wygląda pięknie i zapewne jest pyszne! Cukier według Twojego przepisu sobie zrobię. W ogrodzie mam różę pomarszczoną i nie tylko. Ale ta rosa rugosa ma wspaniały zapach i na taki cukier się nadaje. Będzie to cukier pachnący i różowy:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się ukryć, że zapach tego cukru jest specyficzny- po prostu trzeba lubić różę. Ja niestety róży nadającej się na cukier nie mam w ogrodzie, dlatego urządzam sobie rowerowe wycieczki w jej poszukiwaniu :D

      Usuń
  3. Ciasto wygląda apetycznie, a przepis na cukier różany bardzo mi się spodobał. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis to dużo powiedziane, ale niech tylko zakwitną róże a napiszę więcej na ten temat. ;)

      Usuń
  4. Ciasto wygląda bardzo apetycznie!!!
    Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialny pomysł z tym cukrem różanym, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...