niedziela, 4 września 2016

Leczo do słoików

A gdyby tak zimową porą zjeść pachnące warzywami leczo? Wystarczy otworzyć słoik, dodać podsmażoną kiełbaskę i gotowe. Zwykle leczo robi się u mnie w domu "na oko", ale na potrzeby bloga wszystko zważyłam po obraniu i odmierzałam czas  po dodaniu każdego składnika. Całość doprawiłam świeżymi ziołami z wyjątkiem bazylii, która już przekwitła i zmuszona byłam dodać suszoną.


Składniki:

  • 0,4kg cebuli
  • 1,1kg kolorowej papryki
  • 1,8kg cukinii
  • 1kg pomidorów- użyłam odmiany lima
  • olej

Przyprawy:
  • sól
  • pieprz
  • bazylia
  • tymianek
  • oregano
  • 2 ząbki czosnku
  • mięta

Cebulę rumienimy przez 10 minut na niewielkiej ilości oleju. Dodajemy paprykę pokrojoną w kostkę i dusimy 15 minut. Następnie wrzucamy cukinię a po kolejnych 10 minutach pomidory i przyprawy. Całość dusimy jeszcze 5 minut i przekładamy do słoików. Dla pewności można leczo zapasteryzować.

 

 

 


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...