sobota, 20 sierpnia 2016

Kasza pęczak z suszonymi pomidorami

Gdy czeka mnie dzień w pracy, na uczelni, wycieczce, gdziekolwiek, gdzie z pewnością zgłodnieję, obowiązkowo zabieram ze sobą domowe jedzonko. W zależności od nastroju, czasu i innych ważnych sprzyjających bądź niesprzyjających czynników jest to lunch box z przekąskami albo "obiad" na wynos. Przepis na kaszę pochodzi z książki "Kaszomaniak" Wandy Jackowskiej, którą zdobyłam w konkursie na blogu TRADYCYJNA KUCHNIA. Baaardzo jestem zadowolona z nagrody, jak na prawdziwego kaszożercę przystało. Przepis zmodyfikowałam, głównie ze względu na to, że tylko ja jadam w domu kasze. W oryginale pęczak jest połączony z ryżem jaśminowym, ale nie wchodziło to w grę ze względu na bardzo małe ilości, które musiałabym ugotować. Generalnie z przepisu skorzystam jeszcze nie raz, wykorzystuje się w nim składniki, które zawsze mam w lodówce, nie trzeba też  specjalnie dużo czasu na przygotowanie. Kaszy tez nie zapiekałam- do gorącej potrawy dodałam ser, aby się roztopił. Wyszło bardzo smacznie. Podane ilości wszystkich składników są orientacyjne- ciężko mi określić, ile czego użyłam przy tak małej porcji, ale przepis jest tak prosty, że każdy sobie poradzi z proporcjami.


Składniki na jedną porcję:

  • pół szklanki pęczaku
  • 1 czerwona cebulka
  • 5 szt. suszonych pomidorów
  • 1 łyżka gęstej śmietany
  • łyżeczka masła
  • natka pietruszki (w oryginale kolendra)
  • łyżka startego żółtego sera
  • łyżeczka suszonych warzyw (lub bulion)
  • sól
  • pieprz

Kaszę gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Cebulkę kroimy i rumienimy na maśle. Pod koniec dodajemy pokrojone pomidory. Przekładamy do kaszy, posypujemy serem. Doprawiamy śmietaną, solą, pieprzem i suszonymi warzywami. Układamy pietruszkę lub kolendrę i w drogę!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...