czwartek, 18 sierpnia 2016

Lemoniada ze smażonych cytryn z rozmarynem

Zastanawiam się, jak to możliwe, że nie ma jeszcze na blogu mojej ulubionej lemoniady. Cytryny smażone w cukrze smakują genialnie w połączeniu ze świeżym posmakiem rozmarynu. Naprawdę, warto spróbować tego napoju, na upalne dni nie ma nic lepszego niż domowa lemoniada! Jedyna uwaga to taka, aby nie trzymać jej zbyt długo z plasterkami cytryny, ponieważ gorycz ze skórki zepsuje smak.


Składniki:

  • cytryna
  • 2-3 gałązki rozmarynu
  • 1l wody (używam źródlanej)
  • 2 łyżki cukru
  • kostki lodu

Na patelni z cukru robimy karmel. Uważamy, by się nie przypalił! Gdy będzie miał złoty kolor, wrzucamy pokrojoną w plasterki cytrynę i rozmaryn. Karmelizujemy je 1-2 minuty. Po tym czasie dolewamy trochę wody- tyle, aby karmel się w niej spokojnie rozpuścił. Gdy nie będzie już grudek, płyn przelewamy do dzbanka, uzupełniamy wodą. W razie potrzeby lemoniadę można dosłodzić cukrem lub miodem albo przeciwnie- rozcieńczyć ją wodą. Metodą prób i błędów doszłam do podanych proporcji- dla mnie są idealne. Można podawać z kostkami lodu, ja podaję ją schłodzoną z plasterkiem cytryny i małą gałązką rozmarynu dla ozdoby.


1 komentarz :

  1. Świetna lemoniada


    Zapraszam na mojego bloga o gotowaniu, znajdziecie tu przepyszne dania!
    https://smakoszblog.wordpress.com/

    SMAKOSZ BLOG - TYLKO JEDZENIE

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...