niedziela, 7 sierpnia 2016

Burgery z grillowanym serem, czerwoną porzeczką i szpinakiem

Gdy tylko na sklepowej półce zobaczyłam ser przeznaczony na grilla, przypomniałam sobie o dżemie z czerwonej porzeczki z miętą.  Jak już pisałam dżem ten jest doskonały do serów i mięs. W mojej głowie natychmiast zrodził się pomysł, by te idealnie współgrające ze sobą składniki połączyć w domowych burgerach. Na ruszt wrzuciłam także filet z kurczaka. Uzupełnieniem jest świeży szpinak i kwiaty nasturcji. Kropką nad "i" są wyśmienite, rumiane bułki, oczywiście domowej produkcji. Mają bardzo chrupiącą skórkę, są bardzo puszyste i mają mięciutki środek. Są wręcz idealne do burgerów, hot dogów i zapiekanek. Tego typu burgery dobrze smakują także na zimno, jako zwyczajna- niezwyczajna kanapka do pracy.


Składniki na 4 średnie burgery:

Bułki:
  • 1,5 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki lekko ciepłego mleka
  • 1 łyżeczka cukru
  • 10g drożdży
  • szczypta soli
  • żółtko
  • 2 łyżki oleju
  • śmietanka
  • sezam

Dodatki:
  • 4 kawałki fileta z kurczaka (wystarczyła mi mała podwójna pierś)
  • 4 plastry czerwonej cebuli
  • 4 plastry sera na grilla
  • 4 łyżeczki dżemu porzeczkowego z miętą*
  • świeże liście szpinaku
  • 4 kwiaty nasturcji

* taki dżem możemy zrobić błyskawicznie, podsmażając na patelni pół szklanki porzeczki z gałązką mięty, pod koniec dodając płaską łyżeczkę cukru

Ciepłe mleko łączymy z cukrem, drożdżami i łyżką mąki. Gdy zaczyn podwoi objętość, dodajemy go do reszty mąki, dodajemy sól, olej i żółtko. Wyrabiamy mikserem ciasto przez ok. 10 minut. Odstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc. Z wyrośniętego ciasta lepimy cztery bułki. Układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Lekko spłaszczamy dłonią. Odstawiamy do wyrośnięcia. Ciasto ma niską temperaturę, stopniowo się ogrzewa i powoli wyrasta. Powinno to trwać 1-2 godziny. Wyrośnięte bułeczki smarujemy śmietanką i posypujemy sezamem. Pieczemy 20 minut w 200 stopniach. Po upieczeniu przykrywamy ściereczką. 

Mięso grilllujemy po 5 minut z każdej strony. Serek układamy na ruszcie i grillujemy aż będzie miękki. Bułki przekrawamy na pół, możemy je podgrzać w piekarniku. Ja jednak nie czekałam, aż wystygną- kroiłam je jeszcze ciepłe. Na pieczywie układamy kolejno dodatki: liście szpinaku, kurczaka, serek, porzeczkę, cebulkę. Przykrywamy drugą połówką bułki. Podajemy z nasturcją. Gotowe!


4 komentarze :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...