sobota, 20 sierpnia 2016

Kasza pęczak z suszonymi pomidorami

Gdy czeka mnie dzień w pracy, na uczelni, wycieczce, gdziekolwiek, gdzie z pewnością zgłodnieję, obowiązkowo zabieram ze sobą domowe jedzonko. W zależności od nastroju, czasu i innych ważnych sprzyjających bądź niesprzyjających czynników jest to lunch box z przekąskami albo "obiad" na wynos. Przepis na kaszę pochodzi z książki "Kaszomaniak" Wandy Jackowskiej, którą zdobyłam w konkursie na blogu TRADYCYJNA KUCHNIA. Baaardzo jestem zadowolona z nagrody, jak na prawdziwego kaszożercę przystało. Przepis zmodyfikowałam, głównie ze względu na to, że tylko ja jadam w domu kasze. W oryginale pęczak jest połączony z ryżem jaśminowym, ale nie wchodziło to w grę ze względu na bardzo małe ilości, które musiałabym ugotować. Generalnie z przepisu skorzystam jeszcze nie raz, wykorzystuje się w nim składniki, które zawsze mam w lodówce, nie trzeba też  specjalnie dużo czasu na przygotowanie. Kaszy tez nie zapiekałam- do gorącej potrawy dodałam ser, aby się roztopił. Wyszło bardzo smacznie. Podane ilości wszystkich składników są orientacyjne- ciężko mi określić, ile czego użyłam przy tak małej porcji, ale przepis jest tak prosty, że każdy sobie poradzi z proporcjami.


Składniki na jedną porcję:

  • pół szklanki pęczaku
  • 1 czerwona cebulka
  • 5 szt. suszonych pomidorów
  • 1 łyżka gęstej śmietany
  • łyżeczka masła
  • natka pietruszki (w oryginale kolendra)
  • łyżka startego żółtego sera
  • łyżeczka suszonych warzyw (lub bulion)
  • sól
  • pieprz

Kaszę gotujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. Cebulkę kroimy i rumienimy na maśle. Pod koniec dodajemy pokrojone pomidory. Przekładamy do kaszy, posypujemy serem. Doprawiamy śmietaną, solą, pieprzem i suszonymi warzywami. Układamy pietruszkę lub kolendrę i w drogę!

1 komentarz :

  1. SiC Iron Oxite - Titanium Art
    The SiC Iron Oxite is a copper titanium price per pound alloy made by Ceramic Art, using the titanium nose jewelry finest 2020 ford edge titanium for sale metals and materials. The oxide oakley titanium glasses elements titanium rod in leg are made from a

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...